Automobielbedrijf Niestcar B.V.

SUBARU XV

  • vanaf

    € 31.995

     

  • vanaf

    6,9 l/100 km**

    Gecombineerd

VEILIGHEID

Bij Subaru geloven we in ALL-AROUND VEILIGHEID en een belangrijk onderdeel daarvan is Pre-Collision Safety, waarbij alles in het werk wordt gesteld om te voorkomen dat er een ongeval gebeurt. Daarom hebben we EyeSight*1 ontwikkeld, Subaru’s baanbrekende Driving Support-systeem. Net als een tweede paar ogen op de weg vóór de auto maakt EyeSight gebruik van twee stereocamera’s die driedimensionale kleurenbeelden vastleggen met een buitengewone beeldherkenning, bijna net zo goed als het menselijk oog. Dankzij veiligheidsmaatregelen als deze ontlast EyeSight de bestuurder en wordt het gevoel van veiligheid in de SUBARU XV vergroot.


SUBARU BOXER motor

Laag geplaatst en volledig in balans, dat is wat de SUBARU BOXER motor zo uniek maakt. Deze bijzondere eigenschappen houden het zwaartepunt van de Subaru XV laag, verbeteren de gewichtsverdeling en verzekeren een trillingvrije motorloop. En dat merkt u onderweg.


EyeSight

EyeSight*1, Subaru’s baanbrekende Driving Support-systeem. Net als een tweede paar ogen op de weg vóór de auto maakt EyeSight gebruik van twee stereocamera's die driedimensionale kleurenbeelden vastleggen met een buitengewone beeldherkenning, bijna net zo goed als het menselijk oog. Door de beelden van beide camera's te gebruiken om nauwkeurig de vorm, de snelheid en de afstand te bepalen, kunnen niet alleen voertuigen worden gedetecteerd, maar ook motorfietsen, fietsen en voetgangers.*2 Bij het signaleren van potentieel gevaar wordt de bestuurder gewaarschuwd en wordt er indien nodig afgeremd, om te helpen een aanrijding te voorkomen. Dankzij veiligheidsmaatregelen als deze ontlast EyeSight de bestuurder en wordt het gevoel van veiligheid in de Suaru XV vergroot.

*1 EyeSight is een hulpsysteem dat mogelijk niet onder alle omstandigheden optimaal werkt. Raadpleeg de handleiding voor alle details over de werking van het systeem en de beperkingen van EyeSight inclusief de functies in de brochure.
*2 Omdat EyeSight alleen objecten kan signaleren die meer dan 1 meter boven de grond uitsteken, worden objecten kleiner dan 1 meter niet gesignaleerd. Afhankelijk van de omstandigheden kan het voorkomen dat detectie niet mogelijk is.


Lane Sway en Departure Warning

Als u vermoeid bent en slingerend over een rijstrook rijdt, dan helpt Lane Sway Warning u om alert te blijven door middel van een geluid- en lichtsignaal. Lane Sway Warning werkt bij een snelheid van ongeveer 60 km/h en hoger. Als u rijdend met een snelheid van ongeveer 50 km/h of hoger per ongeluk de rijstrookmarkering overschrijdt zonder dat u de richtingaanwijzer hebt gebruikt, dan waarschuwt Lane Departure Warning u voordat u uw rijstrook verlaat.


Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)

Sensoren rondom het voertuig waarschuwen u voor voertuigen in uw dode hoek zodat u veilig van rijstrook kan veranderen. Ook waarschuwt het u voor potentiële aanrijdingen wanneer u achteruit rijdt in een straat met kruisend verkeer.


5 Sterren in Euro NCAP-Test

De Subaru XV kreeg de maximale score van vijf sterren toebedeeld in de jongste veiligheidstests van Euro NCAP (European New Car Assessment Programme).


Vehicle Dynamics Control + Active Torque Vectoring

Het Vehicle Dynamics Control systeem stelt de AWD koppelverdeling en het motorvermogen bij en remt op elk wiel om het voertuig op koers te houden. Met Active Torque Vectoring worden de remmen aangestuurd en wordt er minder koppel naar de binnenste wielen en meer naar de buitenste verdeeld voor een preciezere handling die u in staat stelt een scherpe bocht te maken indien dat nodig is.


Risico vermijden

Mogelijk gemaakt door het SGP leveren het lage zwaartepunt, de verbeterde ophanging en de hogere robuustheid een voertuig dat direct reageert wanneer moet worden uitgeweken om risico's op de weg te helpen verminderen.


Beter zicht

We hebben het frame gewijzigd om uw zicht te verbeteren en de dode hoeken te verkleinen. Verder hebben we de voorportieren voorzien van vaste driehoeksruiten en zijn de buitenspiegels op de portieren gemonteerd om de dode hoek in voorwaartse richting te verkleinen en het zicht te verbeteren.


Grootlichtassistent

De grootlichtassistent verbetert het zicht en de veiligheid tijdens nachtelijke ritten. Het systeem schakelt het grootlicht van de Subaru XV automatisch in en uit, afhankelijk van de rijomstandigheden.


Cabinebescherming

Elke Subaru heeft meer te bieden dan gebruikelijk is in de auto-industrie als het op veiligheid aankomt. De SUBARU BOXERMOTOR en versnellingsbak zijn zodanig geconstrueerd dat ze bij een frontale aanrijding niet het interieur in komen, ter bescherming van de inzittenden.


Supplemental Restraint System (SRS) Airbags

Standaard is elke Subaru XV uitgerust met SRS airbags vooraan, SRS zij-airbags, SRS gordijnairbags en SRS knie-airbags om elke inzittende een hoger veiligheidsniveau te bieden in geval van een aanrijding.


Ringvormige verstevigingsframes

Ringvormige verstevigingsframes in dak, portieren, raamstijlen en wagenvloer maken het inzittendencompartiment nog robuuster. Via deze constructie wordt de botsenergie bij een botsing weggeleid van de inzittenden en geabsorbeerd. Ze leveren tevens een bijdrage aan het versterken van het onderstel en het besparen van gewicht.


Subaru Global Platform

Het Subaru Global Platform (SGP) is het onderliggende platform dat als basis zal dienen voor de nieuwe generatie Subaru voertuigen. Door veiligheid en prestaties in alle opzichten te verbeteren, gaat het platform verder dan gewoon het leveren van betere prestaties. Het geeft een rijgedrag dat u enkel in een Subaru kunt vinden. Het is de toekomst van Subaru, en biedt nóg meer plezier en gemoedsrust aan alle bestuurders en passagiers.


Symmetrical All-Wheel Drive

Controle leidt tot zelfvertrouwen en stabiliteit zorgt voor een wendbaarheid waarmee de Subaru XV zich onderscheidt van de massa. Het model heeft standaard Symmetrical All-Wheel Drive. Deze permanente aandrijving op alle vier wielen zorgt voor een betere controle ongeacht wegdek en omstandigheden. Het systeem kenmerkt zich door een optimale balans en dus precieze handling. Het lage zwaartepunt zorgt voor een bijzonder dynamisch en responsief rijgedrag. Symmetrical AWD maakt een buitengewoon communicatieve handling mogelijk en zorgt ervoor dat u gevaarlijke situaties gemakkelijker kunt ontwijken.


X-Mode en Hill Descent Control

“X” staat voor extra daadkracht voor elke bestuurder en op vrijwel elke ondergrond.Met een druk op de knop neemt de X-Mode de controle deels over van motor, transmissie, AWD, remmen en andere systemen, zodat u veilig en vol vertrouwen over slechte wegen en een gladde ondergrond kunt rijden. Bij uitdagende afdalingen zorgt Hill Descent Control voor een constante, afgeregelde snelheid zodat de bestuurder zich meer kan richten op het sturen en minder op het remmen.


Auto Vehicle Hold

Wanneer het voertuig volledig stilstaat, houdt de Auto Vehicle Hold functie het ter plekke, zelfs wanneer het rempedaal wordt losgelaten. Dit vermindert vermoeidheid van de bestuurder in files.


Verstelbare hoofdsteunen voor

De in hoogte en hellingshoek verstelbare hoofdsteunen zijn ontworpen voor passagiers met verschillende posturen en comfortvoorkeuren.


Veiligheidsgordels vooraan met gordelspanners en krachtbegrenzers

De in hoogte verstelbare veiligheidsgordels vooraan beschikken over een voorspanmechanisme dat de inzittenden stevig op hun plaats houdt, terwijl de spankrachtbegrenzers de uitgeoefende kracht op het borstgedeelte beperken.